مقدمه ای بر میلک شیک

زمانی که خسته از هیاهوی زندگی, خود را به یکی از کافه های شهر، مهمان میکنید و یا با دوستانتان لحظاتی فارغ از مشغله های روزانه به کنج دنج کافه ای در دل این هیاهو پناه می برید و به دنبال طعمی دلچسب و ملایم منوی کافه را ورق میزنید, بی شک یکی از همان همیشگی های شما میلک شیک است. شاید تا کنون از خود پرسیده باشید میلک شیک چیست؟ از کجا آمده است؟ و یا حتی آمدنش بهر چه است؟ 

در ادامه قصد داریم, نه تنها شما را با میلک شیک بلکه با ایرانی ترین شیک دنیا, میلک شیک زعفرانی و طرز تهیه آن آشنا کنیم.

مرتبط: طرز تهیه دسر زعفرانی

پیدایش میلک شیک 

همانطور که از اسمش پیداست این نوشیدنی محبوب, مهمانی از کافه های غرب در منوهای شرقی ما است. در سال 1885 یکی از کافه های انگلستان برای جلب نظر مشتریان تصمیم گرفتند, نوشیدنی خاص با ترکیب: بستنی, شیر و شکر, تهیه کنند. شاید آنها زمانی که دستور این نوشیدنی ویژه, میلک شیک  را آماده می کردند, نمیدانستند این ترکیب ویژه تبدیل به نوشیدنی محبوب در منوی کافه های سراسر دنیا خواهد شد, آن قدر محبوب که عرضه کنندگان آن تصمیم گرفتند برای آگاهی از میزان رضایت مشتریان شان از آن ها بخواهند بعد از نوشیدن شیک های خود, در صورت رضایت, دستان خود را بالا برده و تکان دهند, شاید دلیل نامگذاری میلک شیک نیز همین باشد.

انواع میلک شیک

این نوشیدنی محبوب در ابتدا از بستنی، شیر و شکر تهیه می شد، اما به مرور زمان ذائقه مردم بر آن تأثیر گذاشت. انواع میوه ، آجیل، شکلات، قهوه، زعفران و نیز انواع طعم دهندگان به آن اضافه گردید و بر محبوبیت آن افزود. در اینجا شما را با انواع شیک های پر طرفدار آشنا خواهیم کرد:

  • میلک شیک وانیل: شاید بتوان گفت این شیک به طعم اصیل آن نزدیکتر است و با توجه به طعم خنثی آن به افرادی که به دنبال اصالت در مزه هستند، پیشنهاد می شود.
  • میلک شیک زعفران: زعفران، ادویه ای است که با ورودش به هر دسر و غذایی طعم آن را دل پذیرتر میکند. از آنجا که خواص زعفران، این ادویه سلطنتی بر کسی پوشیده نیست، نوشیدن میلک شیک زعفرانی را به هر ذائقه ای پیشنهاد میکنیم. درادامه طرز تهیه شیک زعفرانی را به شما خواهیم آموخت تا در مناسبت های خوانوادگی خود آن را تهیه کرده واز این شیک محبوب فرنگی که حال به لطف زعفران و هل و گلاب، رنگ و بویی ایرانی به خود گرفته است، لذت ببرید.
  • میلک شیک انبه: این شیک به افرادی که قوای بدنی ضعیف تری دارند پیشنهاد می شود، زیرا ترکیب آن بسیار مقوی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.
  • میلک شیک بادام زمینی: شاید هیچ چیزبه اندازه میلک شیک بادام زمینی برای استقبال از میهمانان شما جذاب نباشد. نوشیدنی خاص وانرژی بخش که لذت میهمانی شما را دو چندان می کند. 
  • میلک شیک موز: شیک موز یکی از پر طرفدارترین مزه ها دربین انواع شیک ها است. میلک شیک موز نه تنها مقوی است، بلکه به دلیل غنی بودن موز از مواد معدنی می تواند مدت زمان زیادی احساس گرسنگی را در شما از بین ببرد، در نهایت سبب لاغری شما می شود. این شیک برای ورزشکاران و افرادی که میخواهند اندامی متناسب داشته باشند، انتخابی هوشمندانه می باشد.
  •  میلک شیک شکلات: شکلات همیشه طرفداران زیادی دربین خوراکی ها دارد، اگر شما هم طرفدار این خوراکی خوشمزه هستید، شیک شکلات پیشنهاد خاص شما است. طیف گسترده مزه آن، از شکلات تلخ تا شیرین، دلیل محبوبیت او بین طرفدارانش می باشد. 
  • میلک شیک قهوه: به جرأت می توان گفت قهوه یکی از خوش طعم ترین نوشیدنی های دنیا بوده وشیک آن در منوی کافه ها برای طرفدارانش همیشه، پیشنهادی ویژه می باشد.   

میلک شیک زعفران

میلک شیک زعفران - خرید اینترنتی زعفران

عطر و طعم غذا و دسرهای ایرانی همیشه زبانزد بوده که البته در این بین نمی توان تاثیر ادویه ایرانی را بر این عطر و طعم نادیده گرفت. سالهاست انواع مختلفی از میلک شیک ها در منوی کافه های ما خود نمایی می کنند، اما ایرانیان خوش ذوق طعم جدید و متفاوتی از میلک شیک را به دنیا عرضه کردند که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. ترکیب شیر، شکر و بستنی به همراه زعفران، هل و گلاب ایرانی می تواند خبر از طعمی اصیل و دل پذیر داشته باشد. میلک شیک زعفران نه تنها، سفره شما را رنگین تر بلکه میزبانی تان را کامل تر میکند. جادوی زعفران ایرانی و خواص بی شمارش، ما را بر آن داشت کمی  خواص از زعفران را برای شما بازگوکنیم.

خواص زعفران  

خواص زعفران چیست؟ همانطور که میدانید زعفران دارای خواص بی شماری می باشد و از این جهت او را  طلای سرخ می نامند.

  • آرامش اعصاب
  • تقویت وجلوگیری از ریزش مو
  • کمک به ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده
  • درمان افسردگی
  • پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  • افزایش قوای جنسی
  • پیشگیری ومقابله با سرطان 

و خواص بی شمار دیگری که  از زعفران ، بیان شده است. درمقابل فواید بسیار، زعفران، مضراتی نیز دارد، و مانند هر ادویه دیگری باید در میزان ونحوه مصرف آن دقت لازم را بعمل آورد.

طرز تهیه میلک شیک زعفرانی

 مواد مورد نیاز:

  • زعفران: یک قاشق غذا خوری (پودر شده)
  • گلاب: به میزان لازم ( میزان گلاب به ذائقه شما بستگی دارد)
  • هل: کمتر از نصف قاشق چای خوری (پودر شده )
  • بستنی وانیلی: یک فنجان 
  • شیر پرچرب: یک فنجان 

ابتدا بستنی وانیلی و پودر زعفران را در مخلوط کن، میریزیم و خوب هم میزنیم تا بستنی وانیلی رنگ زعفران را به خود بگیرد، سپس شیرپرچرب، هل و گلاب را به آن اضافه میکنیم. در نهایت همه مواد را خوب مخلوط می کنیم تا صاف، یکدست و نرم شود. دراین مرحله میلک شیک زعفرانی شما آماده است، نوش جان.

نکته: شما می توانید از خامه زده شده (خامه قنادی) در تهیه این شیک محبوب استفاده کنید.

خرید هل از سایت گلیران.

خرید زعفران از سایت گلیران.

آماده سازی ظرف سرو

در این جا شما می توانید لبه ظرف سرو خود را به شکلات آغشته کنید ، سپس پودر نارگیل را بر روی آن بپاشید.

حال می توانید میلک شیک زعفرانی خود را داخل ظرف سرو ریخته و میل فرمایید .

در این بخش تلاش کردیم تا در کنار آموزش نوشیدنی گوارا ، شما را با خواص اعجاب انگیز زعفران این طلای سرخ بیشتر آشنا کنیم ،حال قصد داریم راه کار هایی برای سهولت در تشخیص  طلای سرخ را به شما پیشنهاد کنیم  تا در هنگام خرید زعفران دچار مشکل نشوید. 

ابتدا باید این نکته را به شما یاد آور شویم که اولین قدم برای خرید زعفران مرغوب ، تهیه آن از برندهای شناخته شده در این زمینه می باشد . 

به خاطر داشته باشید ، زعفران اصل هیچ گاه براق و به رنگ قرمز روشن نمی باشد بلکه رنگ زعفران اصل قرمزو کدر می باشد. 

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل و یا تقلبی بودن زعفران ، هنگام خرید ، این است که می توانید یک شاخه از زعفران را لای تکه ای کاغذ قرار دهید ، اگر کاغذ چرب شد، زعفران اصل نبوده و از خرید آن خودداری فرمایید .

کلام آخر

همچنین شما می توانید با مراجعه به وبسایت گلیران  نه تنها از مقالات گرد آوری شده ما در این زمینه بلکه با مراجعه و بازدید از فروشگاه اینترنتی گلیران خریدی، امن، آسان و با کیفیت را تجربه کنید.