فواید زعفران برای زنان

فواید زعفران برای زنان می تواند سطح زندگی و سلامت آنان را بهبود ببخشد. عملکردهای جسمانی در بانوان با زعفران تقویت می شود و اثر مطلوبی روی ویژگی های روحی آنان می گذارد. به این صورت سلامت جسمی و روحی توامان می شود. بانوان با مصرف روزانه و منظم زعفران، می توانند به زیبایی و شفافیت پوست، کم شدن حساسیت‌هایشان کمک کنند و اختلالات قاعدگی خود را بهبود دهند. در این مقاله به فواید زعفران مشهد برای بانوان اشاره می کنیم و در نهایت یکی از بهترین برندها برای خرید زعفران به همراه وبسایتی برای امکان خرید آنلاین زعفران معرفی خواهیم کرد.

تحریک قاعدگی

با مصرف سی میلی گرم زعفران مشهد که معادل یک تا دو شاخه زعفران است؛ قاعدگی را تحریک کرده و به این صورت سر درد و دردهای ناشی از اختلالات قاعدگی را کم کنید.

کمک به بلوغ دیررس در دختران

گیاه زعفران یک محرک عمومی مناسبی است که برای دخترانی که در بلوغ آن ها تاخیر ایجاد شده، کمک شایانی می کند. به دختران توصیه می شود برای این منظور از ترکیب شیر و زعفران برای تحریک هورمون ها، بصورت روزانه مصرف کنند.

تقویت قوای جنسی

زعفران یک گیاه دارویی برای افرادی است که سرد مزاج و دچار کمبود میل جنسی هستند. این خواص زعفران هم برای زنان و هم برای مردان مفید است.

تاثیر فوق العاده زعفران در دوران قاعدگی

فواید زعفران برای زنان - خرید زعفران گلیران

نتیجه ی بررسی  محققان در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی در تهران حاکی از آن است که زعفران در بهبود اختلالات پیش از قاعدگی یا pms بسیار موثر است. در طب سنتی نیز ، همواره زعفران و دم کرده ی آن را برای منظم شدن عادت های ماهیانه توصیه و استفاده می کرده اند. اگر هیچ گاه از زعفران در دوران قاعدگی استفاده نکرده اید و می خواهید تاثیر آن را در این دوران بینید؛ پیشنهاد می کنیم چند روز قبل از زمان قاعدگی دم کرده ی آن با نبات میل کنید. در این دوران، با خرید آنلاین زعفران، زحمت رفتن به بازار را هم نخواهید داشت.

بهبود حالت روحی

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از زعفران مشهد برای زنان، بهبود سندروم پیش از قاعدگی و همچنین تنظیم فرایندهای مربوط به آن است. زنانی که دچار سندرم پیش از قاعدگی می شوند اختلالاتی مثل افسردگی، مشکلات گوارشی، اضطراب و دردهای عضلانی را تجربه می کنند که متاسفانه تمامی فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند.

در دوران قاعدگی، نظم ترشح ماده ی سروتونین بهم می خورد که نتیجه ی آن حالت کسلی و غمگینی است. سروتونین یک نوع انتقال‌دهنده عصبی است که نقش به سزایی در خوابیدن، تعدیل حالت و رفتار، اشتها و… دارد. ماده اصلی سازنده ی زعفران که زرد رنگ و معطر است می تواند ترشح سروتونین مغز را کنترل کند. از این رو زعفران را پیش از قاعدگی مصرف کنید تا عوارض مریوط به سندروم پیش از قاعدگی کاهش و تا حدی برطرف شود.

کاهش درد در دوران قاعدگی

یکی از عوامل موثر در کاهش درد دوران قاعدگی، نوشیدن دم کرده زعفران است. تخریب رحم در این دوران موجب درد در ناحیه پهلو و شکم در بانوان می شود. خوردن دمنوش زعفران و علی الخصوص ترکیب آن با نوشیدنی ها و مواد دارای طبع گرم، به تخفیف درد در این نواحی کمک زیادی می کند. علاوه بر این درد های شکمی ناشی از غشای روده بزرگ، که مردان هم ممکن است به آن دچار شوند، با خوردن زعفران کاهش پیدا می کند. یادتان باشد، برای خرید زعفران، آن را از برندهای معتبر، پیگری کنید.

کاهش حساسیت در بانوان

مادران پس از زایمان، دچار عوارضی مثل آسیب پذیر شدن و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شوند. مصرف متداول زعفران می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و مادران را  در برابر حساسیت و آلرژی ایمن کند. ویتامین C  و آنتی اکسیدان های مفید موجود در زعفران، محافظ مادر و کودک است.

تقویت پوست و مو

مواد ضد باکتری زعفران آن را به گیاهی بسیار مفید برای تصفیه و پاکسازی پوست و درمان آکنه تبدیل کرده است. بسیاری از افراد بر این باورند که زعفران به دلیل بهبود گردش خون، پوست را روشن و شفاف می کند. بنابراین برای افرادی که دچار خشکی و تیرگی پوست یا لکه می شوند توصیه می شود از ترکیب عسل و زعفران را بصورت ماسک بر روی پوست قرار دهند تا به درخشندگی و لطافت پوست خود کمک کنند. خواص ضد التهابی زعفران، این گیاه را در تولید محصولات زیبایی که برای رفع پیری پوست، اگزما و روشن کنندگی پوست استفاده می شوند، محبوب کرده است. همچنین گفته می شود زعفران شود باعث افزایش رشد مو می شود.

مرتبط: شفاف سازی پوست با زعفران

موارد منع زعفران برای بانوان

زعفران به آمادگی رحم برای دوران بارداری کمک شایانی می کند. تحقیقات نشان داده است تعداد عمل سزارین برای زنانی که زعفران را بطور عادی در وعده های غذایی خود جای می دهند، کمتر است. اما مصرف بیش از حد آن مخصوصا در اوایل دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود.

بهترین و معتبر ترین برند زعفران کدام است؟

حال که با خواص مفید زعفرن برای زنان آشنا شدید و قصد بهره مندی از آن را به خصوص در دوران قاعدگی دارید می بایست زعفران اصل را از برندهای معتبر خریداری کنید. یکی از بهترین برند ها برای خرید زعفران، گلیران است. امکان خرید آنلاین زعفران نیز از وبسایت گلیران برای رفاه بیشتر مشتریان فراهم شده است.