آرامبخش ترین مهاجر ایرانی

بشر از دیرباز به دنبال علاجی بر دردهای خود بوده و طبیعت‌ همیشه بهترین درمان را به ما پیشکش کرده است. اینبار قصد داریم شما را با گیاهی از تیره شاهپسندان و راسته نعناسانان که ارتفا آن به حدود 2 متر میرسد، برگهایی زبر و خشن دارد اما به هنگامی که آنرا به آرامی مالش دهید، عطر خوش لیمو مشام شما را پر خواهد کرد، ممکن است تا این لحظه حدس زده باشید که نام این مهاجر خوش عطر و پرخاصیت به لیمو میباشد. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا این گیاه را مهاجر خطاب میکنیم‌؟!

زیرا خواستگاه این گیاه امریکای جنوبی است و گفته میشود نخستین بار قوم اینکاها از خواص به لیمو بهره ها برده اند. آرژانتین‌، شیلی‌، پرو‌، سه زادگاه طبیعی و محل مناسبی جهت رویش این گیاه به شمار می آیند اما امروزه دیگر این گیاه محدود به آمریکای جنوبی نیست و مردم در سراسر جهان به گیاه به لیمو دسترسی دارند و میتوانند هر لحظه از خواص آن بهره‌مند شوند. جالب است بدانید‌، این گیاه پایا است، در گرما گیاه به لیمو همیشه سبز است و سرما برای او برگریزان است‌. در حال حاضر‌، در شمال کشور ما میزبان گیاه معطر به لیمو هستیم.

خواص به لیمو

حال که کمی با نوع و خواستگاه این گیاه آشنا شدیم‌، قصد داریم شما‌ را با خواص بیشمار این گیاه که گاهی بعنوان ادویه عطر خوش غذای شماست و گاهی بعنوان دمنوشی مفید تسکین دهنده دردهای شما، آشنا کنیم.

مرتبط: خواص دمنوش چای ترش

آرامبخش اعصاب

همانطور که میدانید آنتی اکسیدان‌ها تاثیرات بیشماری بر بدن دارند‌، یکی از این خواص‌، کمک به نظم هورمون ها است و یکی از اثرت این نظم  آرامش و تمدد اعصاب میباشد. این گیاه طبعی گرم و خشک دارد و برای افراد با طبع سرد‌،پیشنهاد میشود.

کمک به کنترل و کاهش وزن

دمنوش به لیمو با تنها دو واحد کالری و ترکیبات ارگانیکی فراوان توانسته جایگاه ویژه ای در دل ورزشکاران برای خود باز کند‌، همچنین با بالابردن متابولیسم بدن به چربی سوزی بدن کمک میکند‌، شما نیز اگر بدنبال کاهش و‌ یا حفظ تعادل وزن خود هستید‌، ما دمنوش به لیمو را به شما پیشنهاد میکنیم.

همانطور که در بالا ذکر کردیم‌، به لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است‌، که این سبب کاهش خطر استرس اکسیداتیو شده و از بروز دردهای عضلانی حین تمرینات بدنسازی تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.

آنتی اکسیدان های موجود در به لیمو با کاهش رادیکال های آزاد و افزایش گلبولهای سفید‌، ایمنی بدن را در مقابل بیماریها و دردهای احتمالی بالا میبرد.

تب بر

تاکنون خواص بیشماری برای به لیمو عنوان گردیده است که یکی از مهمترین آثاری که میتوان به آن اشاره کرد “تب بر” بودن آن است. با تعریق زیاد بدن کمک میکند تا سموم از بدن دفع شده و دمای بدن کاهش یابد و در نتیجه تب حاصل از بیماری قطع گردد.

خواب راحت با دمنوش به لیمو

خواص دمنوش به لیمو

نوشیدن یک فنجان دمنوش به لیمو بعد از شام  میتواند در هضم غذا و تنظیم سیستم گوارش به شما کمک کرده و همچنین با توجه خاصیت آرامبخشی که دارد میتواند خواب خوشی براینان به ارمغان آورد.

به لیمو‌، گیاهی ضد تشنج

آلکالوئید و فلاونوئید موجود در این گیاه سبب جلوگیری از تشنج میشود. از جمله خواص به لیمو میتوان به آنتی باکتریال بودن قوی این گیاه اشاره کرد.

تنظیم کننده فشار خون

فلانوئیدهای موجود در به لیمو سبب تنظیم فشار خون‌،بهبود عملکرد قلب و بدنبال آن آرامش را برایتان به ارمغان می آورند.

یکی دیگر از خواص به لیمو‌، این گیاه اعجاب انگیز کمک به مفاصل آسیب دیده بدن است و حتی در کاهش دردهای ناشی از آن نیز موثر است.

پیشنهاد ما به شما نوشیدن و بهره بردن از خواص دمنوش به لیمو‌،در فصول سرد سال است که میتواند با تقویت سیستم ایمنی بدن از بیماریهای ناشی از این فصول بالاخص سرماخوردگی جلوگیری کرده و‌ یا در بهبود روند درمان همراهیتان کند.

طرز تهیه دمنوش به لیمو

حال نوبت آن رسیده تا با دم کردن و نوشیدن یک فنجان از این چای اعجاب انگیز بدن خود را به مهمانی سلامتی و تندرستی دعوت کنید. در اینجا شما را دو روش تهیه دمنوش به لیمو آشنا خواهیم کرد.

روش اول: یک یا دو قاشق چای خوری(بسته به تعداد نفراتی که تمایل به نوشیدن آن دارند متغیر میاشد) در نیم لیتر آب حل به مدت 15 تا 20 دقیقه میجوشانیم. میتوانیم با اضافه کردن نبات هم از خواص آن بهره برده و هم به شیرین شدن و خوش طعم شدن دمنوشمان کمک کنیم.  البته گاها از عسل نیز برای این منظور استفاده میگردد. و حال آن را داخل فنجان ریخته و از این دمنوش اعجاب انگیز با عطر لیمو لذت ببرید.

روش دوم: استفاده از دمنوش‌های به لیمو گپ که در دو مدل دمنوش به لیمو با نبات و بی نبات برای سلیقه های گوناگون تهیه شده است.

روش استفاده از این دمنوش‌ بسیار ساده بوده و لذت نوشیدن آنرا دو چندان میکند. فقط کافیست در یک فنجان آب جوش یک عدد دمنوش به لیمو گذاشته و پس از چند دقیقه میل کنید.

لازم به ذکر است میزان مصرف روزانه این دمنوش برای هر فرد 5 گرم میباشد و میزان مورد نیاز روزانه شما بخوبی در دمنوش‌های گپ رعایت و گنجانده شده است.

در انتهای این مقاله روش خرید دمنوش به لیمو را به شما اعلام خواهیم کرد.

توجه داشته باشید علاوه بر خواص بیشمار به لیمو‌،ممکن است برای افرادی که از نارسایی کیله رنج میبرند‌ و زنان باردار و شیرده مضراتی همراه داشته باشد که توصیه میکنیم در این موارد با پزشک خود مشورت کنید.

کلام آخر

شرکت توسعه اسفدان شرق(برند های گلیران و گپ)با تجربه 30 ساله در عرصه تولید و توزیع مواد غذایی توانسته جای خود را در میان سفره های مردم به خوبی باز کند و افتخار دارد با ارائه با کیفیت ترین محصولات حامی سلامت شما باشد. شما نیز میتوانید برای تهیه محصولات و بالاخص خرید منوش به لیمو با خواص ذکر شده در بالا‌، جهت سلامت خود و خانواده‌تان به سایت ما مراجعه فرمایید.

در نظر داشته باشید با خرید دمنوش به لیمو نه تنها به ارتقا کیفی محصولات ، بلکه ما را در سلامت خود سهیم خواهید کرد.