خواص شکر پنیر

یکی از نوشیدنی های رایج و پرطرفدار در کشور ما، چای است که مصرف به اندازه آن خواص بسیاری را به همراه دارد.
معمولا چای همراه با یک چاشنی شیرین نوشیده می شود تا خواص و مزه آن را بهتر شود و اصطلاحا بیشتر بچسبد. این چاشنی شیرین می تواند قند، نبات یا شیرینی باشد که به دلیل شکر زیاد مصرف متداول آن ها، برای بدن مضر است و بهتر است با چیزهای دیگری از جمله خرما، کشمش، توت خشک و شکر پنیر جایگزین شود.

در این بخش از مجله گلیران به بررسی خواص شکر پنیر، بخصوص شکر پنیر هلدار از محصولات شکرپنیر هلدار گلیران می پردازیم و پس از آن در دسترس ترین راه خرید شکر پنیر را به شما معرفی می کنیم.

شکر پنیر چیست؟

شکر پنیر که به آن به آبنبات بجنورد هم می گویند یکی از بهترین جایگزین های قند معمولی است ولی تفاوت هایی از نظر مواد تشکیل دهنده و خواص با هم دارند. قند از شکر ساخته می‌شود اما شکر پنیر، علاوه بر شکر از آرد برنج یا آرد گندم، آب، جوهر لیمو و سفیده تخم مرغ نیز تهیه می‌شود. در سال های قبل، شکر پنیر بصورت ساده تهیه می‌شد اما امروزه به لطف خلاقیت و تنوع سازندگان آن، گزینه‌های زیادی برای انتخاب در دست است؛ از جمله شکرپنیر هلدار که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع شکرپنیر

برخی از تولیدکنندگان شکرپنیر در شهرهای مختلف ایران، شکر پنیر را با مواد طبیعی و معطر از جمله هل،دارچین، گشنیز پسته، گردو، بادام، پودر نارگیل و بادام ترکیب می کنند. این افزودنی های طبیعی علاوه بر خوش طمع کردن شکرپنیر، خواص دارویی و درمانی نیز به آن اضافه می کند.

خواص شکر پنیر

از آنجا که شکرپنیر جایگزین قند محسوب می شود، خواص آن نیز در مقایسه با قند مطرح می شود که در زیر برخی از مزیت های اساسی شکر پنیر نست به قند، لیست شده است.

برای تولید شکرپنیر، از شکر تصفیه شده استفاده می شود بنابراین تمام ناخالصی های شکر از آن گرفته می شود. اما این ناخالصی ها در قند همچنان وجود دارد و در صورت مصرف متداول می تواند سنگ صفرا و سنگ کلیه را در افراد به وجود آورد.

مولکول های شکر استفاده شده در شکرپنیر در طی فرآیند تولید شکرپنیر کاملا بازسازی می شود. تجزیه این ملکول های بازسازی شده آسانتر از مولکول های معمولی، تجزیه می شوند. علاوه بر این، مواد طبیعی قابل افزودن به شکرپنیر دارای خواص دارویی است که نوشیدن چای با شکرپنیر را هم دلچسب تر و هم پرفایده ترمی کند.

معمولاً شکر خام حاصل از فرآوری نیشکر هنوز دارای رنگ بالا است. برای رنگ زدایی از شکر خام و خروج سریع آب در تولید قند، از مواد و فرایندهای شیمیایی و شتاب دهنده استفاده می شود اما شکرپنیر به دلیل داشتن شکر تصفیه شده در ترکیباتش، هیچ ماده ی شیمیایی در آن وجود ندارد.

فرآیند تولید قند همراه با حذف ناخالصی های مفید از جمله املاح، ویتامین ها و مواد معدنی است، در صورتی که مواد طبیعی قابل افزودن به شکرپنیر مثل هل، پسته، نارگیل و گنجد و غیره ، محصول طمع دار جدیدی مثل شکرپنیر هلدار تولید می کند که حاوی منبع غنی از فیبر، املاح، ویتامین ها و مواد معدنی است.

علاوه بر هل، پسته و پودر نارگیل، شکرپنیرهای گیاهی عرقیاتی نیز موجود هستند که دارای خواص درمانی برای رفع انواع مشکلات جسمانی تجویز می شوند.

همان طور که گفته شد، ماده ی اصلی و اولیه ی شکرپنیر، شکر خالص یا ساکارز است و طی واکنش های گرمایی بکار برده شده در فرایند تولید آن، ساکارز آن به فورکتوز ‌و لاکتوز تبدیل می شود که در واقع قند میوه و شیر است. این نوع قند در مقایسه با قند موجود در قند و شکر، کمتر است. تمامی افراد، می توانند از مصرف آن سود ببرند. البته به مبتلایان به دیابت توصیه می شوند برای مصرف شکرپنیر حتما با پزشک خود مشورت کنند.

شکر پنیر هلدار

خواص شکر پنیر - شکر پنیر هلدار

همان طور که گفتیم شکرپنیرهای مختلف با طعم و مزه‌های متنوع، دارای خواص زیادی هستند که البته می توانند جایگزین مناسبی برای قند در کنار چای یا دمنوش های مختلف باشند.

یکی از محصولات گلیران، شکرپنیر هلدار است که از طعم های پر طرفدار شکرپنیر محسوب می شود. هل، طمع دهنده ای است که خاصیت ضد افسردگی دارد. انرژی و نشاط بخش است، برای معده، مفید است و زخم های دهان و لثه را بهبود می بخشد. شکرپنیر هلدار را به جای قند دردهانتان بگذارید و طمع  شیرین و دل‌چسب هل را دردهانتان مزمزه کنید. این آبنبات های کوچک و پرخاصیت، یادآور محبت مادربزرگ ها و پدربزرگ های مهربانی است که آن را از جیب خود در می آوردند و به نشانه مهر و علاقه به ما می دادند. محصول شکرپنیر هلدار گلیران به همراه یک چای ساده (یا دمنوش) می تواند خستگی یک روز کاری را از تن شما خارج کند و به شما روحیه بدهد.

خرید شکرپنیر

امروزه می‌توان شکرپنیر با طعم‌های مختلف را در شهرهای مختلف خریداری کرد. خرید شکرپنیر این شیرینی محبوب که یادوآور خاطرات کودکی است مانند هر کالای دیگری در وبسایت گلیران بصورت اینترنتی امکان پذیر است. خرید شکرپنیر علی الخصوص شکرپنیر هلدار گلیران به همراه چای را برای یکبار هم که شده به شما پیشنهاد می دهیم تا هم از طمع آن و هم خواص شکرپنیر با ساده ترین روش ممکن خرید، بهره مند شوید.

نگهداری شکرپنیر

به یاد داشته باشید شکرپنیر را در ظرف های دردار نگهداری کنید تا هوا نخورد. چرا که اگر تنها یک روز در معرض هوا قرار بگیرد، کاملا سفت و خوردن آن دشوار می شود.