زعفران گلخانه‌ای

برای تأسیس گلخانه برای کاشت زعفران چه مراحلی را باید طی کرد؟ زعفران یکی گران‌ترین ادویه‌های موجود در بازار ایران و جهان به شمار می‌رود. تأسیس گلخانه یکی از بهترین راه‌های کاشت و برداشت 100 درصدی زعفران به شمار می‌رود. زعفران گلخانه‌ای بازدهی بسیار بالایی دارد و امروزه در ایران محبوبیت زیادی به دست آورده است. در این مطلب قصد داریم شما را با فرایند تأسیس گلخانه زعفران آشنا کنیم.

تأسیس گلخانه برای زعفران درجه‌یک

یکی از بهترین مزیت‌هایی که تأسیس گلخانه زعفران دارد صرفه‌جویی در آبیاری است و گلخانه زعفران از هدررفتن آب زیاد جلوگیری می‌کند. زعفران در گلخانه به‌صورت طبقاتی و در گلدان و یا جعبه‌های مختلف انجام می‌شود و همچنین می‌توان از این روش حتی از کوچک‌ترین فضا استفاده کرد و زعفران کاشت.

بسیاری از کشورها به دنبال کاشت زعفران گلخانه‌ای هستند تا بتوانند رقیبی برای زعفران ایران باشند. کشورهایی نظیر چین با تأسیس گلخانه برای زعفران هدف این را دارند که رقیب سرسخت زعفران درجه‌یک ایران باشد.

کاشت زعفران گلخانه‌ای مزایای زیادی دارد از جمله برداشت آسان، هزینه پایین تولید، صرفه‌جویی در آب، بالا بودن کیفیت و برداشت زعفران، همچنین امکان کنترل دمای محیط برای پیازچه زعفران.

برای تأسیس گلخانه زعفران نیاز به محیطی بسته مانند انبار دارید. زمین زراعی برای انتقال پیاز زعفران بعد از گلدهی. دستگاه‌های رطوبت ساز، بخاری، کولر و قفسه‌های مناسب طبقاتی.

محیط گلخانه زعفران باید دور از هرگونه آلودگی باشد و محیط انبار باید دارای پنجره‌های مختلف برای کنترل دما و هوادهی باشد. برای خنک‌کردن سالن باید از کولر استفاده شود و دمای محیط باید همواره بالای 13 درجه سانتی‌گراد خنک کند. همچنین سالن نیاز به بخاری برای گرم کردن سالن هنگام برداشت دارد.

در مراحل بعدی مراحل کاشت زعفران در گلخانه را به طور کامل توضیح خواهیم داد. با مجله گلیران همراه باشید تا از آخرین اخبار در مورد زعفران با اطلاع شوید.